در پهنه گیتی دغدغههای فراوانی ذهن انسان را به خود مشغول میسازد. از مسائل خرد روزمره گرفته تا چالشهای کلان هستی هر یک به نحوی در زندگی ما اثرگذارند. در این میان سلامت جسم و روان همواره از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و هست. همه ما در طول زندگی خواه ناخواه با سیستم بهداشت و درمان در ارتباط خواهیم بود. این ارتباط گاهی اوقات با تجربههای خوشایند و نتایج مطلوب همراه است اما متاسفانه همیشه اینگونه نیست.
تصور کنید که به امید بهبودی و رهایی از درد به یک متخصص مراجعه میکنید. با صرف وقت و هزینه مراحل درمانی را طی میکنید اما نتیجه مطلوب حاصل نمیشود. حتی ممکن است وضعیت شما بدتر شده و رنج بیشتری را متحمل شوید. در چنین شرایطی این سوال در ذهن شما شکل میگیرد که آیا راهی برای احقاق حقوق خود وجود دارد؟ آیا میتوان از پزشک یا مرکز درمانی خاطی شکایت کرد؟
پاسخ به این سوال مثبت است. قانون سازوکارهایی را برای رسیدگی به شکایات مربوط به قصور پزشکی و تخلفات درمانی پیشبینی کرده است. اما فرآیند شکایت مسیری پیچیده و تخصصی است که نیازمند آگاهی و اطلاعات کافی است. در این نوشتار تلاش خواهیم کرد تا شما را با جنبههای مختلف این فرآیند آشنا کنیم.
نخستین گام جمعآوری مستندات
دیدگاهتان را بنویسید